Shakespeare Sonnet:
Daha önce İtalya, Fransa ve İngiltere’de yazılan sonenin geliştirilmiş halidir.
On dört mısradan teşekkül eder.
İlk on iki mısra üç dörtlüğü oluşturur. Son iki mısra ise beyit halindedir.
İtalyan ve Fransız sonelerinden ayrılışı; son iki mısraının beyit halinde olması ve kafiye örgüsündedir.
Kafiye düzeni; abab, cdcd, efef, gg şeklindedir. Genellikle birinci dörtlük, konuyu sunar; ikinci dörtlük konuyu genişletir; üçüncü dörtlük geliştirip doruğa götürür; son iki satır ise şiirin özünü ve özetini verir.(Osman ÖCAL)
Mustafa CEYLAN'dan ÖRNEK bir ŞİİR sunalım:
YAĞIZ ATLIYA ÇAĞRI
Nerdesin yağız atlı, yanıyor haritalar?
Tunus gergin, Irak yok, ağlıyor Gümülcine.
Bu yüzyılın içinde gözlerim seni arar,
Işıklı destanlarla dersini versen Çin’e.
Ölüm kusar şu tarih demagog oyuncağı
Gömülmüş alevlere girdaplar ve zirveler.
Çözelim gel çözelim Kıbrıs’taki tuzağı
Yağız atlı nerdesin yüreğim seni bekler?
Sığınacak limandın kasırgadan kaçana
Üç kıtada nakıştı atının nal izleri.
Dağlarımda teröre kurban verdi kaç ana
Haykırıver şöyle bir kırılsın telsizleri !
Kollarımdan zinciri halka halka erit gel!
Asımların neslini, ne olursun dirilt gel!
Mustafa CEYLAN
-----------------------------------
--:
Daha önce İtalya, Fransa ve İngiltere’de yazılan sonenin geliştirilmiş halidir. On dört mısradan teşekkül eder. İlk on iki mısra üç dörtlüğü oluşturur. Son iki mısra ise beyit halindedir. İtalyan ve Fransız sonelerinden ayrılışı; son iki mısraının beyit halinde olması ve kafiye örgüsündedir. Kafiye düzeni; abab, cdcd, efef, gg şeklindedir. Genellikle birinci dörtlük, konuyu sunar; ikinci dörtlük konuyu genişletir; üçüncü dörtlük geliştirip doruğa götürür; son iki satır ise şiirin özünü ve özetini verir.(Osman ÖCAL)
Daha önce İtalya, Fransa ve İngiltere’de yazılan sonenin geliştirilmiş halidir.
On dört mısradan teşekkül eder.
İlk on iki mısra üç dörtlüğü oluşturur. Son iki mısra ise beyit halindedir.
İtalyan ve Fransız sonelerinden ayrılışı; son iki mısraının beyit halinde olması ve kafiye örgüsündedir.
Kafiye düzeni; abab, cdcd, efef, gg şeklindedir. Genellikle birinci dörtlük, konuyu sunar; ikinci dörtlük konuyu genişletir; üçüncü dörtlük geliştirip doruğa götürür; son iki satır ise şiirin özünü ve özetini verir.(Osman ÖCAL)
Mustafa CEYLAN'dan ÖRNEK bir ŞİİR sunalım:
YAĞIZ ATLIYA ÇAĞRI
Nerdesin yağız atlı, yanıyor haritalar?
Tunus gergin, Irak yok, ağlıyor Gümülcine.
Bu yüzyılın içinde gözlerim seni arar,
Işıklı destanlarla dersini versen Çin’e.
Ölüm kusar şu tarih demagog oyuncağı
Gömülmüş alevlere girdaplar ve zirveler.
Çözelim gel çözelim Kıbrıs’taki tuzağı
Yağız atlı nerdesin yüreğim seni bekler?
Sığınacak limandın kasırgadan kaçana
Üç kıtada nakıştı atının nal izleri.
Dağlarımda teröre kurban verdi kaç ana
Haykırıver şöyle bir kırılsın telsizleri !
Kollarımdan zinciri halka halka erit gel!
Asımların neslini, ne olursun dirilt gel!
Mustafa CEYLAN
-----------------------------------
--:
Daha önce İtalya, Fransa ve İngiltere’de yazılan sonenin geliştirilmiş halidir. On dört mısradan teşekkül eder. İlk on iki mısra üç dörtlüğü oluşturur. Son iki mısra ise beyit halindedir. İtalyan ve Fransız sonelerinden ayrılışı; son iki mısraının beyit halinde olması ve kafiye örgüsündedir. Kafiye düzeni; abab, cdcd, efef, gg şeklindedir. Genellikle birinci dörtlük, konuyu sunar; ikinci dörtlük konuyu genişletir; üçüncü dörtlük geliştirip doruğa götürür; son iki satır ise şiirin özünü ve özetini verir.(Osman ÖCAL)