Luc Bat:
İç kafiyeli, (Vietnamca tek heceli bir dildir) ilk mısra altı, ikinci mısra sekiz heceli (altı sekiz devam eden) lirik tarzda bir şiir türüdür.
Vietnamcada altı sekiz anlamına gelir.
Kıta sayısında sınırlama olmadan şiirin son mısraı ilk mısra ile bağlanarak sonda bir beyit yapılabilir.
Batıda da kullanılan bu tarz Çinhindi öncesine dayanır.
Vietnamca tek heceli dil ve doğal kafiyeli olduğu için çekimli dillerde yazarken hece sayısında değişkenlik olabilir.
Kafiye düzeni 1.mısra…..a, 2.mısra….a..b, 3.mısra…..b, 4.mısra……b..c, 5.mısra…..c, 6.mısra…..c...d, 7.mısra…..d, 8.mısra…..d..e şeklinde devam eder.(Osman ÖCAL)
Mustafa CEYLAN'dan ÖRNEK bir ŞİİR sunalım:
SON RESİM (Luc Bat -VietNam)
Bend’olmuştu bende
Sırdı tende bilemedim.
Kurtulayım dedim
Gelemedim, kokuyordu...
Belâ okuyordu
Dokuyordu mevsimleri,
Yakıp resimleri
İsimleri silip geçti.
Yandı, tüttü, uçtu
Ve kavuştu; kapkaraydı
Ceylan Mustafaydı,
Harabeydi...Başın eğdi.
Eli göğe değdi...
Bend’olmuştu bende...
Mustafa CEYLAN
İç kafiyeli, (Vietnamca tek heceli bir dildir) ilk mısra altı, ikinci mısra sekiz heceli (altı sekiz devam eden) lirik tarzda bir şiir türüdür.
Vietnamcada altı sekiz anlamına gelir.
Kıta sayısında sınırlama olmadan şiirin son mısraı ilk mısra ile bağlanarak sonda bir beyit yapılabilir.
Batıda da kullanılan bu tarz Çinhindi öncesine dayanır.
Vietnamca tek heceli dil ve doğal kafiyeli olduğu için çekimli dillerde yazarken hece sayısında değişkenlik olabilir.
Kafiye düzeni 1.mısra…..a, 2.mısra….a..b, 3.mısra…..b, 4.mısra……b..c, 5.mısra…..c, 6.mısra…..c...d, 7.mısra…..d, 8.mısra…..d..e şeklinde devam eder.(Osman ÖCAL)
Mustafa CEYLAN'dan ÖRNEK bir ŞİİR sunalım:
SON RESİM (Luc Bat -VietNam)
Bend’olmuştu bende
Sırdı tende bilemedim.
Kurtulayım dedim
Gelemedim, kokuyordu...
Belâ okuyordu
Dokuyordu mevsimleri,
Yakıp resimleri
İsimleri silip geçti.
Yandı, tüttü, uçtu
Ve kavuştu; kapkaraydı
Ceylan Mustafaydı,
Harabeydi...Başın eğdi.
Eli göğe değdi...
Bend’olmuştu bende...
Mustafa CEYLAN