11/02/2015, 02:18
DÜDÜK !
Mustafa CEYLAN
***************
Arkadan konuşmaya, hele hele hiç tanımadığı, yüzünü dahi görmediği bir insan için, o ortamda bulunmayan birisi için önce "bencil bir kişilikti" diyeceksin, sonra da bu kişilikten "lider-önder"olmaz diyeceksin.
Nedir bunun anlamı?
Bu zavalılıktır! Bu şerefsizliktir! Bu önyargılı, kulaktan dolma, başkalarının kurması bir durumdur ki, ancak, paranoyak, ancak kokmuş,pörsümüş ve bunak, zavallı bir kişinin herkes kendini bi b.k zannederken, bu soytarının kendisini iki b.k sanmasından başka bir şey değildir.
Aklı sıra, benim kişiliğimi indirgeyerek, temsil ettiğim edebî harekete, yeni çağın yeni edebiyat akımına, bundan "lider,önder" olmaz, terkedin bunun arkasını demeye getirmektedir.
Be hey kendini bilmez zavallı felsefecim! Senin çağın çok gerisinde olan o geri zekâlı söylemlerinle bütün şuerayı KOYUN SÜRÜSÜ yapman yok mu, işte ancak senin gibi birisine ve birilerine yakışır koyun sürülüğü.
Bu zat-ı muhterem'i bir edebiyatsitesi'nden atmışlarmış mış, kimse arka çıkmamış da, o yüzden herkes, orada şiir yazanların hepsi KOYUN SÜRÜSÜ olmakta. Be topuğundan omzuna kadar kıvırtan ve sapkın, ipe sapa gelmez, sanattan-edebiyattan çok çok uzaklarda zırvalarla şiir sayfalarında saçmalayan düdük! Sen kim oluyorsun ki, bize-bizim edebiyat anlayışımıza, nasıl gideceğimize lâf ediyorsun?
Esas senin "bencilliği" nin ifadesi değil mi o saçma sapan yazın? Senin arkandan insanların, ah -vah, gitme -etme, nasıl gider filan demelerini mi bekliyordun? Bir şiir sitesinde hem senin ne işin var?
SÜRÜSÜNE YANDIĞIM
Be hey oğlan kılıklı, zavallı felsefeci
Kıvır şöyle meydanda, dürüsüne yandığım.
Alkış tutsun, tef çalsın; şu manzum kafiyeci
Senin gibi zennenin sürüsüne yandığım.
Şiir nedir bilmezsin, otur şöyle karışma!
Nerde görülmüş nerde, gıyabda bir duruşma?
Deliler mektebinde yapılırsa yarışma
Sen ordasın mutlaka jürisine yandığım.
Mustafa CEYLAN
***************
Arkadan konuşmaya, hele hele hiç tanımadığı, yüzünü dahi görmediği bir insan için, o ortamda bulunmayan birisi için önce "bencil bir kişilikti" diyeceksin, sonra da bu kişilikten "lider-önder"olmaz diyeceksin.
Nedir bunun anlamı?
Bu zavalılıktır! Bu şerefsizliktir! Bu önyargılı, kulaktan dolma, başkalarının kurması bir durumdur ki, ancak, paranoyak, ancak kokmuş,pörsümüş ve bunak, zavallı bir kişinin herkes kendini bi b.k zannederken, bu soytarının kendisini iki b.k sanmasından başka bir şey değildir.
Aklı sıra, benim kişiliğimi indirgeyerek, temsil ettiğim edebî harekete, yeni çağın yeni edebiyat akımına, bundan "lider,önder" olmaz, terkedin bunun arkasını demeye getirmektedir.
Be hey kendini bilmez zavallı felsefecim! Senin çağın çok gerisinde olan o geri zekâlı söylemlerinle bütün şuerayı KOYUN SÜRÜSÜ yapman yok mu, işte ancak senin gibi birisine ve birilerine yakışır koyun sürülüğü.
Bu zat-ı muhterem'i bir edebiyatsitesi'nden atmışlarmış mış, kimse arka çıkmamış da, o yüzden herkes, orada şiir yazanların hepsi KOYUN SÜRÜSÜ olmakta. Be topuğundan omzuna kadar kıvırtan ve sapkın, ipe sapa gelmez, sanattan-edebiyattan çok çok uzaklarda zırvalarla şiir sayfalarında saçmalayan düdük! Sen kim oluyorsun ki, bize-bizim edebiyat anlayışımıza, nasıl gideceğimize lâf ediyorsun?
Esas senin "bencilliği" nin ifadesi değil mi o saçma sapan yazın? Senin arkandan insanların, ah -vah, gitme -etme, nasıl gider filan demelerini mi bekliyordun? Bir şiir sitesinde hem senin ne işin var?
SÜRÜSÜNE YANDIĞIM
Be hey oğlan kılıklı, zavallı felsefeci
Kıvır şöyle meydanda, dürüsüne yandığım.
Alkış tutsun, tef çalsın; şu manzum kafiyeci
Senin gibi zennenin sürüsüne yandığım.
Şiir nedir bilmezsin, otur şöyle karışma!
Nerde görülmüş nerde, gıyabda bir duruşma?
Deliler mektebinde yapılırsa yarışma
Sen ordasın mutlaka jürisine yandığım.