ein Bild ein Bild
Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Yap Kayıt Ol


Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MUSTAFA CEYLAN'ın MÜHENDİSLİĞİ
#1
MUSTAFA CEYLAN'ın MÜHENDİSLİĞİ



Mustafa Ceylan,1975 yılında Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi' nin akşam bölümünden Makina Mühendisi olarak mezun oldu. Makina mühendisleri Odası'ndaki Sicil No'su : 11307' dir.

Mühendislik son sınıfta diploma tezi olarak "motorlar" bölümünü seçmiştir. Öğrencilik stajlarını Elmadağ İlçesi'ndeki MKE Barut Fabrikası' nda yapmıştır.Mühendis olduktan sonra,ilk önce SSK Genel Müdürlüğü Tesisler ve İşletmeler Dairesi'nde görev almış ve orada sadece bir ay çalışmış, Ankara Kızılay' da bulunan SSK Genel Müdürlüğü ana binasının ısı merkezinin dizaynı görevinde bulunmuş ve ardından T.C Devlet demiryolları'na stajyer mühendis olarak atanmıştır.Demiryolları'nda "cer" dalında altı ay boyunca eğitim almış, o zamanlarda ülkenin buharlı lokomotiften dizel elektrikli lokomotife geçiş sürecini yaşamış ve Demiryollarının Sivas, Adapazarı ve Eskişehir Fabrikaları'nın bütün iş postalarında çalışmış, tam bir demiryolcu olarak yetişmiştir.Ülkenin neresinde tren istasyonu varsa, hangi çeşit ve türde tren, makina, vagon varsa onları görmüş, bellemiş, işletmiş, onarmıştır denebilir. Sivas ve Erzincan' da İşletme ve "Depo(Tamirhane) Müdürlükleri"nde çalışmış, Ankara AİTİA' da İşletmecilik dalında master sınavlarını kazanınca da Ankara' ya nakil olmuş, Ankara' da şimdiki adliye binasının bulunduğu yerdeki tamirhanede görev yapmıştır. Demiryolları camiasında,sevilen bir mühendis olarak üzerinden yıllar geçmesine rağmen halen Ceylan ismi anılmaktadır. Atölye, fabrika ve tamirhanelerde yaptığı yöneticiliklerde çalıştırdığı personelle sıkı diyaloğlar kurmuş, onlarla beraber çalışmış, onlarla beraber ağlamış ve gülmüştür.

Eskişehir Demiryolları Fabrikası' nda Fransız patentiyle üretilen lokomotiflerin imalât bantında Fransız mühendislerle teknik anlamda ve ülkenin sanayileşmesi, yerli imalâtların kullanılması konularında önemli tartışmalar ve fikir kavgaları yapmıştır. Türk sanayisi ve yerli üretimin dışa bağımlılıktan kurtulması için gösterdiği tüm çabalarçoğu siyasi yöneticiler tarafından engellenmiştir. Demiryollarında bu gelişmeler yaşanırken, Hız, Demiryolu gibi dergi ve mesleki gazete ve yayınlara makaleler ve şiirler yazmış; sanayimizin ve kalkınmamızın motor gücü olması gereken Demiryolları'nın siyasetçi elinde heder edildiğini gördükçe kahrolmuş ve askere gitmiş, bir daha da Demiryolları'na dönmemiştir.

Askerliğinde ilk eğitim dönemini Mamak Muhabere Okulu'nda 147.ci dönem olarak yapmış, mühendis asteğmen olarak Genel Kurmay Başkanlığı Destek Kıtaları Grup Komutanlığı' na kur'a çekmiştir. Orada Milli Savunma Bakanlığı ana binasının doğalgaz ve ısıtma tesisatlarının yapımının başında bulunmuş; öyle bir tesadüf ki, Genel Kurmay Başkanı değişikliği sırasında yani Memduh Tağmaç' tan Kenan Evren'e devri sırasında Genel Kurmay kışlasında görev yapmıştır.

Askerlik sonrasında, Eskişehir Belediyesi'nde rahmetli Hicri Sezen'in Belediye Başkanlığı döneminde Otobüs İşletme Şefi olarak görev almış, kısa bir süre sonra da Otobüs İşletme Müdürü olmuştur. Eskişehir Otobüs İşletmesinin tamirhanesine akü imalâtı başta olmak üzere bir çok imalât atölye ve kısımlarını kurmuştur.

Eskişehir belediyesi'nden Ankara'da İmar ve iskan bakanlığı'na bağlı Afet İşleri Genel Müdürlüğü'nde Makina ve İkmal Dairesi Başkanlığı Başkan Yardımcılığı görevine üçlü kararname ile atanmıştır. Daire Başkanı emekli olunca Daire Başkanlığına Vekalet görevi verilmiş, uzun yıllar Daire Başkanı olarak vekaleten görev yaptığı halde aseleten atamasını yapmayı amirleri unutmuştur. Çünkü; araya 12 Eylül girmiş, 12 Eylül' de de Eskişehir Sıkıyönetim Komutanlığı'nca arananlar listesine alınmış, Daire Başkanlığı koltuğundan Eskişehir Sıkıyönetim Cezaevini boylamış ve ülkücü' dür diye yargılanmıştır. Sonunda delil yetersizlğinden beraat etmiş ve Afet işleri Genel Müdürlüğü'ndeki vekaleten Daire Başkanlığı görevine dönmüştür.Genel Müdürlüğün Ankara Yenimahalle' de bulunan tamir atölyelerini Eskişehir Yolu - Lodumlu' ya taşımış; mesai arkadaşlarıyla bizzat kendisi çalışarak çok önemli teknik başarılara imza atmıştır. Bu görev esnasında Erzurum Depremi yaşanmış; Daire Başkanı olarak mesai arkadaşlarıyla birlikte olağanüstü performans göstermiş, deprem bölgesine mobil konut ve geçici iskâna ait prefabrik konutların zamanında nakillerini başarıyla gerçekleştirmiş; İtalyan ve Alman hükümetlerinin depreme yardım maksadıyla oluşturduğu "iş makinası hibe-yardım paketi" görüşmelerine Dış İşleri Bakanlığımızda katılmış, ülkemiz iş makinası parkını göz önüne alarak, yardımın esas nedeninin ülkemize teknoloji transferi ile bağımlı kılma arzuları olduğunu görmüş, yaşamış ve özellikle İtalyanların bu niyetlerini daha gelişmiş ve ülkemiz makina parkına uygun tercihlere yöneltmesini bilmiştir. Ama Ceylan'ın o günlerdeki bu hassasiyetleri daha sonra, globalleşme anlayışlarıyla siyasal iktidarlarca dikkate alınmamış ve ülkemiz maalesef bugünkü duruma gelmiştir.

Afet İşleri genel Müdürlüğü' nden sonra, Ankara' da Büyükşehir belediyelerinin teşkilâtlanmasını müteakip Ankara Yenimahalle belediyesi'ne transfer olmuş, belediyeye benzin istasyonu ve imalât atölyeleri kazandırmıştır. Yenimahalle Belediyesi'nin makina parkını kurmuş bu arada Fransız Berliet-Renault kamyonlar ve Case iş makinaları konusunda önemli çalışmalar yapmıştır.

Yenimahalle' den Ankara Sincan Belediyesi' ne ANAP_Ali Rıza Acar döneminde Belediye Başkan yardımcısı olarak göreve atanmış; Sincan'ın küçük bir kasaba görünümünden çağdaş bir kent durumuna gelmesinde mühendis Ceylan'ın uykusuz geceleri ve emeğinin imzası vardır. 13.000 nüfustan 100 Bin nüfusluk bir Sincan'a uzanan kent plancılığı-imar ve inşaasında mühendis Ceylan'ın uykusuz geceleri vardır.Bugün dahi, o günlerdeki mesai arkadaşları ve Belediye Başkanı A.Rıza Acar ile dostluğunu ve gönül beraberliğini muhafaza etmektedir Ceylan... Sincan'a "Çevrekent Yapı Kooperatifleri Birliği" kurarak, yeni bir yapılaşma ve veche kazandırmasını bilen ekibin baş mimarlarından birisidir.

Sincan Belediyesi'ndeki görevinden 1987' de Milletvekili Seçimlerinde aday olmak için ayrılan Ceylan, DYP' den Keçiören-Ankara 4 nolu seçim Bölgesi-2 nci sıra Milletvekili adayı olmuştur. Girdiği seçimde 1. sırada Baki Tuğ, 2.ci sırada kendisi, 3. sırada hemşehrisi-eski Milletvekili İsmail Hakkı Köylüoğlu vardı. Maalesef o seçimlerde DYP Ankara' dan hiç bir Milletvekili çıkaramadı ve Ceylan TBMM' ne giremedi. Ceylan'ın hayatının en önemli dönüm noktalarından birisi de bu seçimler olmuştur.

Seçimlerden sonra memuriyete dönmeyen ceylan, arkadaşı İnşaat mühendisi Şinasi Öztürk'le birlikte ÖZCE LİMİTED isimli bir inşaat şirketi kurmuş; Ankara ve Antalya' da inşaat taahhütlerine girişmiştir. Bu çabası da o yıllarda Antalya-Ankara Karayolunda geçirdiği bir trafik kazası nedeniyle yarıda kalmıştır.

Daha sonra, Ankara' da İl Genel Meclisi üyeliği yapmış, İl Genel Meclisi üyeliğinden sonra Tansu Çiller döneminde Başbakanlık Danışmanı olarak Başbakanlıkta görev almıştır. Mesut Yılmaz döneminde ise, kendisini Antalya Köy Hizmetleri Bölge Md' ne sıradan mühendis olarak tayin ettirmiştir. Kısa zaman sonra da Bölge Müdürlüğünün Kesin Hesap Şube Müdürlüğü görevine atanmış; o görevde bir yıla yakın çalışmış, daha sonra Antalya Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü Müdür Yardımcılığı görevine getirilmiştir. DSP - MHP iktidarı döneminde DSP tarafından görevden alınmıştır. Ve bunun üzerine kendi isteğiyle emeklilik dilekçesini vererek, emekli olmuştur.

Emeklilik sonrası; bir süre Ankara' da gene siyasetle uğraşlara giren Ceylan, DYP Ankara İl 2. Başkanı olmuş, 1999 seçimlerinde Keçiören Belediye Meclisi 1.ci sırasında aday olmuş; bu sefer gene DYP Ankara' da tek bir Belediye Meclisi Üyesi dahi çıkaramamış ve böylece Ceylan'ın siyasi hayatına nokta koymasını doğurmuştur. Siyasi hayatı şanssızlıklarla doludur Ceylan'ın...Siyasete nokta koyan mühendis-şair Ceylan, Antalya'ya dönmüş; Sağlam yapı denetim isimli bir inşaat denetimi şirketinde görev almış olup; halen bu firmada Makina Mühendisi olarak, proje ve tesisat kontrol denetçiliği görevini yürütmektedir.

Ekmeğini, ev geçimi için gerekli kaynağını mühendislikten kazanan Ceylan meslekte 25 yılını çoktan geçen Makina Mühendisleri arasındadır.


İsmail KARA
 
Cevapla
  


Foruma Git:


Konuyu Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi

Android Haberler | Ansansanat | Borsa Yorumla | Gülce Edebiyat | Türkçe Dersi